faaborg

faaborg-nielsen.dk

Tag på tur i Jylland - følg linksene i menuen til højre

 

 

 

 

 

Hovedmenu:

 

Min startside

Arkæologi

Historiske steder

Historiske personer

Natur, dyr og planter

Jylland Rundt

Skolesider - mest til 7. kl

Alle mine sider

Andet

 

 

E-mail

 

Søren Faaborg Nielsen

Nørrevang 39 Kraghave

4800 Nykøbing F

Tlf. 54 85 80 42

Mobil 21 28 78 21

 

 

 

 

 

 

 

Opdateret 20.08.2021

Sådan planlægger du succesfulde sportsbegivenheder

Uanset om du står bag en stor international sportsbegivenhed eller blot ønsker at promovere en lokal begivenhed, er det vigtigt at tænke på dit publikum, før du planlægger din begivenhed. Der er nogle få nøgleområder, du skal huske på: Du skal være opmærksom på følgende vigtige områder: Merchandise og branding, inddragelse af sportsfans, vurdering af den økonomiske indvirkning af din begivenhed og skabelse af en social licens til at operere.
Vurdering af den økonomiske indvirkning og det finansielle afkast af en national sportsbegivenhed

For at vurdere den økonomiske indvirkning og det finansielle afkast af en national sportsbegivenhed skal forskerne anvende en række forskellige metoder. I sidste ende er der fordele og ulemper ved hver enkelt metode.

De økonomiske virkninger af en stor sportsbegivenhed kan omfatte nye pengestrømme fra turister og besøgende og eksterne virksomheder. Store sportsbegivenheder tiltrækker også fans, som er i stand til at købe billetter og betale for overnatning. Typisk er de penge, der bruges på disse aktiviteter, ikke en ny økonomisk nettoaktivitet for værtssamfundet.

Når man gennemfører en undersøgelse af de økonomiske virkninger, er det vigtigt at huske på, at de fleste undersøgelser er baseret på personlige opfattelser og antagelser. Som følge heraf er resultaterne subjektive. Desuden er det ofte vanskeligt at måle den samlede økonomiske virkning af sportsbegivenheder.

At engagere sportsfans ved sportsbegivenheder

Når det drejer sig om at engagere sportsfans, er der masser af muligheder derude. Nogle af de mest succesfulde klubber og hold har indarbejdet interaktion med fans i deres spilplan. Ved at bruge nogle få enkle strategier kan du gøre dine tilhængere til hengivne tilhængere.

En tovejskommunikationsproces er nøglen. Hvis du giver dine fans mulighed for at komme til orde, hjælper du dem til at føle sig som en del af din organisation. Desuden har fans, der føler sig hørt, en tendens til at være mere loyale over for dit brand.

Fordelene ved at engagere sportsfans er mange. Blandt fordelene er billetsalg, salg af merchandise, positivt engagement i lokalsamfundet og meget mere.

Det kan f.eks. have stor betydning at give fans en mindeværdig oplevelse. Oprettelse af videoer bag kulisserne og særlige tilbud kan øge tilfredsheden blandt fans. Det kan også være effektivt at holde fans engageret ved hjælp af arrangementer uden for stedet.

Principper for sportsmanship

Hvis du ønsker, at dine børn skal nyde sport, er det vigtigt at lære dem principperne for sportsmanship ved sportsbegivenheder. Det hjælper dem med at lære at spille med et roligt hoved, respektere deres holdkammerater og modstandere og værdsætte de positive aspekter ved konkurrencespil.

Der er seks grundlæggende principper for sportsånd, som hjælper atleter og hold med at bevare en positiv holdning, lytte til trænere og opføre sig høfligt under kampene. Trænere og administratorer bør også være et forbillede for disse adfærdsmønstre.

Atleterne bør være opmærksomme på konsekvenserne af uacceptabel adfærd. Hvis en spiller f.eks. bliver smidt ud af en kamp, skal han/hun forlade spilleområdet. Desuden skal trænere forlade banen.

Elever og atleter skal også vise respekt for kampofficials og modspillere. Det forventes også, at de holder hovedet koldt under konkurrencen og aldrig råber eller skriger.


 



 

 

 

 

 

 

 

Jylland Rundt:

 

Spøttrup

Grathe Hede

Vitskøl Kloster

Øm Kloster

Hampen Sø

 

 

Jyderne:

 

Marie Grubbe

St. St. Blicher